tisdag 13 december 2011

På väg hem

Det känns som att jag psykiskt är på väg hem. Allt jag gör just nu tyder på att vi snart ska åka hem och det känns lite konstigt, men samtidigt ska det bli sköönt! Ola har två tentor kvar denna vecka, så han försöker plugga det sista. Både jag och Ola är just nu hoppfulla om plugget även ifall vi denna termin har pendlat mellan hopp och förtvivlan för hur det ska gå.  Jag anser mig ganska färdig med c-uppsatsen, så jag…så jag…är väl mest ledig.

I helgen när Ola tentapluggade "bodde" jag i Urbanas träningsanläggning. Det går lägga många timmar i den byggnaden, eftersom den har 3 gym, 2 st 50meters bassänger, klätteravdelning, minst 13 bollspelplaner, inomhuslöparbana och massa andra skojiga träningsredskap. När jag inte tränade bakade jag chokladbollar, vilket har blivit vår version av julbak. Vi var också och lyssnade på en julkör i en kyrka i närheten…så nu har vi vaknat upp och insett att julen är nära!

Appropå kyrka, så kommer vi sakna kyrkan vi går till här. Det är nämligen lite mer drag här... För att alla ska få plats kör de fyra gudtjänster varje söndag med 300-500 personer på varje. Inte riktigt vad man är van vid ;) 
och appropå drag så var vi på en basketmatch förra veckan. Mycket bättre än amerikansk fotboll!



2 kommentarer:

  1. Men va underbart att du känner dig klar med uppsatsen, grattis!! Håller tummarna för Olas sista tentor. Det fixar han galant!
    Wow, vilken träningslokal! Låter som sagt rätt lätt att spendera några timmar där.
    Vilken folksamling de där gudstjänsterna verkar vara! Är det sådär härlig gospelkör och grejer också??
    Ser fram emot att ni snart kommer hem till Svea!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  2. ÅÅ va ja längtar efter er :) Ha en super bra resa hem så ses vi i Januari :)

    STOR KRAM

    SvaraRadera