måndag 29 augusti 2011

Festival och BBQ!

Helgen drog igång i full fart redan på fredagen. Urbana-Champaign ligger nämligen bland slätter, åkrar och MAJSFÄLT!!! Därför hyllas majsen varje år med en Sweetcorn festival i Urbana. Vilken höjdare med musik, mycket matställen, lustiga aktiviteter och för att inte tala om majsen. Den bästa och sötaste majsen vi har smakat (Dessutom indränkt i smör, mmm). Och som grädde på moset så var popcornen både saltade och sockrade…*sweet*





Lördagen fortsatte med höstfestival som vår community anordnade för alla som bor i vårt område. Där bjöds vi på BBQ med hamburgare, korv, potatissallad, pastasallad och flera sorter söta och salta chips. Och som gemensam aktivitet var brandmännen där för att demonstrera hur en brandsläckare fungerar... BBQ blev det även till lunch på söndagen i Universitets Lutherska kyrka…stackars grillmästarna som grillade i 30 graders värme.
Som ni märker så gödas vi ordentligtJ

Största delen av helgen bestod av festival och BBQ, men vi är även med i en organisation för internationella studenter och icke-studenter. De anordnade rundtur på Campus samt sällskapskväll. Tjejen som guidade var mycket påläst om området och vi fick veta mer om Universitetet här än vad vi kan om Lunds Universitet.

5 kommentarer:

  1. Det låter som ni har det jättebra :) Vad roligt med en blogg så vi kan följa erat äventyr! Jag har dragit igång i skolan denna veckan, blir nog en tuff men rolig termin. (fördelen när man varit borta är att man är sjukt motiverad till att dra igång igen). Hälsa amerikanarna! Kram Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken himla brakarhelg!! Låter supersmaskigt, majskorv som är så gott...för att inte tala om popcorn :)

    SvaraRadera
  3. Oj, det snålar inte...
    Men de här omtalade sockerpopcornen. Jag har ju sett dem vid besök i USA men vågade inte prova.
    Hur var de egentligen? Vad är bäst?
    Socker eller bara salt?
    Jag tycker nog fortfarande att salt låter godast :)

    SvaraRadera
  4. Oj vilken helg, ja ni håller igång som vanligt!!! Kul att det anordnas så mycket roliga saker. Ni lär inte vara sysslolösa.

    Men inte var väl majsen godare än mina???!!!

    Njut och ha det så bra.
    Kram Ann-Marie

    SvaraRadera
  5. Självklart är saltade popcorn bättre än salta + söta!!

    och mamma jag är rädd att jag måste säga att majsen här är godare, men efter det kommer dina;P

    Malin: Jag hoppas jag också får den motivationen!! Hoppas flytten går bra och att du hade en bra födelsedag!

    SvaraRadera