fredag 18 november 2011

Tornado

Jag kan inte sluta förvånas över vädret här. Ena dagen är det 20 grader medan andra dagar är det 0-5 grader och även minus på förmiddagarna. Dessa väderomslag gör att det ofta är tornador/tromber här och i veckan passerade en ganska nära Urbana. Man har ju hört en del om USAs tornador, så jag tyckte det var lite obehagligt. Här märktes det av som ett hejdundrande oväder, men tornadon var inte så nära. Urbana har ett tornadoalarm/siren, men den slapp de sätta igång. Jag hörde från några att varje gång det är tornado här går de ner i deras källare och när de var små och gick i skolan var de tvungna att sätta sig under skolbänken med en bok över huvudet… Vi gjorde inte några sådana åtgärder.

Förutom det så har det varit en lugn vecka och nu håller jag och Ola på att packa våra väskor... Vi flyger till LAS VEGAS imorgon!!! Vi har thanksgivinglov och tänkte köra en roadtrip i Arizona och bland annat  utforska Grand Canyon. Den här dagen känns så otroligt låååång...man bara sitter och väntar och väntar...:)
Vi hörs om en vecka!!!

3 kommentarer:

  1. Ha de nu så jätte roligt på er resa.. Ta mycket kort, speciellt från Grand Canyon.. ÅÅ va ja är avundsjuk.. Får se på massa kort när ja kommer ner till lund i januari!

    Ha en bra resa och ta hand om varandra!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tycker minsann ni ska ta till alla säkerhetsåtgärder som finns om det kommer en tornado. Vill inte behöva gå här hemma och oroa mig för er ju.
    Se nu till att njuta ordentligt på er roadtrip, och dingla med benen vid Grand Canyon. Det är ett så otroligt häftigt och vackert ställe där det går att få mycket fina bilder.
    En sak jag ångrar med Las Vegas var att vi reste för snålt, där ska man ha pengar. Så var inte snåla nu :)

    SvaraRadera
  3. Aha, Las Vegas!
    Låter roligt!!
    Hoppas ni får ett fantastisk lov.
    Ta massor av foton så vi får se hur ni hade det!
    Och glöm inte äta den klassiska maten :)

    Massa kramar

    SvaraRadera