onsdag 13 juni 2012

Xin chao/Hej!!

Nu tyckte jag att det var dags att ta upp bloggandet igen! Vi har precis avslutat vår fjärde dag i Vietnam. Vi drog igång resan med ett fasligt tempo så idag har vi tagit det lite lugnare. Resan har hittills gått superbra och Vietnam har både mycket trevligt folk, god och billig mat och otroliga turistmål att erbjuda. Vi följer turistströmmen och började vår resa i huvudstaden Hanoi, där chockades vi av trafikkaoset och myllret av smågator med småaffärer och restauranger.Vi har även åkt dagsturer till Halong Bay och Perfume Pagoda. Båda de turistmålen var fantastiska naturevelser. Den ena till havs med båt för att se kalkstensöar och grottor och den andra till en Pagoda/tempel i djungelliknande miljö. Nu är vi i Hue och intresserar oss av Vietnams historia. Vi tittar på citadell och gravar från 1800-talet. Ganska coolt! Men ack så varmt, vi har fått springa intervaller mellan skuggpartierna;) Vi stannar i Hue till imorgon sedan drar vi vidare till Hoi an. Men mer om det senare. Stora kramar!

3 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Skönt att höra att ni kom fram välbehållna! :)
    Skugga kan ni får här hemma, här finns den mest hela tiden...

    Ni får fortsätta skriva, nyfiken på vad ni har för er.

    Vi fixar och grejar mest hela tiden. Finns alltid något att göra här. Imorgon ska jag se om jag hittar tvättstugan med.

    Många kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hallå hallå!! Jag håller med Lotta, kul att bloggen är igång igen. Härligt med värme och massa spännande saker att se. Billig och god mat är alltid ett stort plus!
    Latest news som jag har är väl att vi köpte en ny duschkabin igår, av Johanna Lindstrands pappa! :)
    Ha det så bra och njut av livet!! Kramar i mängder, Elin

    SvaraRadera
  3. Underbart att ni bloggar så jag får följa er resa :) Ni verkar ha det riktigt bra :)

    KRAM Michaela

    SvaraRadera